Oranjevereniging opent inschrijving voor kerstmarkt in Vroomshoop

Oranjevereniging Vroomshoop heeft de inschrijving voor de jaarlijkse kerstmarkt geopend. De kerstmarkt in Vroomshoop is dit jaar op vrijdag 9 december van 15.00 tot 20.00 uur in de Koningin Beatrixlaan. Deze dubbele straat in het centrum van Vroomshoop zal weer sfeervol ingericht worden met tientallen kramen, (kinder)attracties en eetgelegenheden. In aanloop naar de kerstmarkt wordt de 26-meter hoge kerktoren op vrijdagmiddag 2 december ook weer verlicht met honderden lichtjes.

Elk jaar komen zo’n vijfduizend bezoekers naar de kerstmarkt in Vroomshoop, waaraan gemiddeld meer dan 100 standhouders deelnemen. De grote publiekstrekker is de levende kerststal vlakbij kerkelijk centrum Irene. “Wij hebben aan gebrek aan belangstelling nooit te klagen. Vooral niet toen we de kerstmarkt verplaatst hebben van de zaterdag naar de vrijdagmiddag- en avond. Daarmee zijn we tegen de stroom in gegaan, want veel kerstmarkten zijn juist op de zaterdag of verhuizen naar de zaterdag”, zegt voorzitter Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop.

De markt is dit jaar van 15.00 tot 20.00 uur te bezoeken, dat betekent dat de kerstmarkt een uur eerder open gaat en een uur eerder sluit. “Wij hebben dit enerzijds gedaan op verzoek van onze deelnemers die aangeven dat dit voor hen de meest gunstige tijden zijn en anderzijds op basis van de ervaringen van de afgelopen jaren. In het laatste uur zagen we beduidend minder bezoek, terwijl de aanloop al heel vroeg begint. Vandaar deze logische aanpassing qua openingstijden”, aldus Gombert.

Inschrijving is geopend

Er zijn dit jaar weer een maximaal aantal verlichte kramen beschikbaar. Een verlichte kraam van 4 meter bij 1 meter kan gehuurd worden voor 35 euro. Naast de verlichte kramen van de organisatie, is er ook ruimte voor deelnemers om een standplaats te huren voor een eigen kraam. De prijs hiervoor is 5 euro per strekkende meter. Voor eet- en drinkkramen gelden afwijkende tarieven en regels. Hiervoor kunnen belangstellenden contact opnemen met de organisatie. Aanmelden/inschrijven kan via hier