Festiviteiten Koningsdag in Vroomshoop afgelast vanwege coronavirus

Oranjevereniging Vroomshoop heeft moeten besluiten dat het niet verantwoord is om de festiviteiten op Koningsdag (maandag 27 april) door te laten gaan. Dit vanwege het coronavirus. In navolging van de landelijke viering en het advies van de Bond van Oranjeverenigingen worden alle festiviteiten afgelast. “Wij vinden het ontzettend jammer, maar dit is de enige juiste beslissing. Wij vinden het maatschappelijk niet verantwoord om de huidige situatie met betrekking tot het coronavirus te negeren. Dit zijn uitzonderlijke omstandigheden die buiten onze macht liggen. Hierbij staan de veiligheid en de gezondheid van onze inwoners voorop. Wij hopen op jullie begrip”, zegt Lute Gombert, voorzitter Oranjevereniging Vroomshoop.

Het programma op Koningsdag in Vroomshoop bestond onder meer uit een vrijmarkt, kinderspellen en een fietspuzzeltocht. Alle activiteiten zijn afgelast. “Wij gaan op korte termijn alle deelnemers van de vrijmarkt informeren, dat geldt ook voor alle overige betrokkenen die meewerkten aan de activiteiten op Koningsdag. We betreuren deze situatie enorm. Gezien de onvoorspelbaarheid en onvermijdelijkheid van het coronavirus dat buiten de macht van Oranjevereniging Vroomshoop valt, is het onmogelijk geworden om de activiteiten op Koningsdag door te laten gaan”, aldus Gombert.

Ook andere geplande activiteiten van Oranjevereniging Vroomshoop zijn afgelast, vanwege het coronavirus: de toneelavond met Altied Wille op vrijdag 20 maart in Het Punt, de ledenvergadering op woensdag 25 maart en de Palmpasenoptocht op vrijdag 3 april. De toneelavond met Altied Wille wordt verplaatst naar een later moment. Zodra hier meer duidelijkheid over is, maakt Oranjevereniging Vroomshoop dit zo spoedig mogelijk bekend.