Feestweek Vroomshoop 2020 gaat niet door

De jaarlijkse feestweek in Vroomshoop gaat in 2020 niet door vanwege het coronavirus. De feestweek stond voor dit jaar gepland van zaterdag 5 tot en met zaterdag 12 september. “We hadden ons dit jaar heel anders voorgesteld. Vorig jaar hadden we voor het eerst een extra weekend aan het programma toegevoegd. Dat viel ontzettend in de smaak en daarom zouden we dat dit jaar opnieuw doen. We keken er enorm naar uit, maar het mag helaas niet zo zijn. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers, artiesten en vrijwilligers staan altijd voorop”, laat de organisatie weten.

Het volledige programma was al maanden geleden definitief gemaakt, evenals het boeken van alle artiesten. “Normaal gesproken is dit de periode dat we dat ook bekend zouden maken aan de buitenwereld, maar nu moeten we er noodgedwongen een streep doorzetten. Ondanks de moeilijke situatie waarin wij de feestweek moeten annuleren, voelen wij ons meer dan ooit gesteund door het begrip, de betrokkenheid en loyaliteit van onze sponsors, leveranciers en overige betrokkenen. Dat doet ons enorm goed.”

Met de annulering van de feestweek in Vroomshoop gaat er een streep door drie muziekavonden (Hollandse Avond, DJ-avond en livemuziek), Beer & Grill op de zondagmiddag, een ladiesnight, de Twenterand Tour voor senioren, een seniorenmiddag en de familiebingo. Op dit moment is er nog niets bekend over de kermis. “De kermis vindt ieder jaar gelijktijdig plaats met onze activiteiten in de feestweek, maar de kermis wordt niet door ons georganiseerd. Dit gaat via een kermisbureau. De kermisexploitanten maken zich momenteel sterk om kermissen weer door te laten gaan in Nederland. Of dat betekent dat de kermis ook in Vroomshoop doorgaat, is op dit moment nog niet bekend.”