Vroomshoop viert jubileumjaar met straatversiering

De jaarlijkse feestweek in Vroomshoop krijgt dit jaar een speciaal tintje, vanwege de viering van het 165-jarig bestaan van het kanaaldorp. Dat betekent dat straten ook weer opgeroepen worden om deel te nemen aan de zogeheten straatversiering. De inschrijving hiervoor is onlangs geopend en al meer dan 20 straten hebben zich opgegeven. De inschrijving loopt nog tot 1 maart 2024.

“Het is een traditie om eens in de vijf jaar extra groot uit te pakken tijdens de feestweek, omdat we dan een jubileumviering hebben. In 2024 is dat het 165-jarig bestaan van Vroomshoop”, zegt voorzitter Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop, verantwoordelijk voor het programma van de feestweek in Vroomshoop.

De feestweek in Vroomshoop is dit jaar van zaterdag 7 tot en met zaterdag 14 september. Op dit moment is de organisatie druk bezig om de straatversiering onder de aandacht te brengen, zodat in september zoveel mogelijk straten weer versierd zijn. De straatversiering gaat alleen door bij minimaal 20 versierde straten en dat aantal is al gehaald. Gombert: “Dat is natuurlijk fantastisch nieuws, maar we hopen op nog veel meer deelnemers. Hoe meer versierde straten, hoe beter.”

Inschrijven voor de straatversiering kan via de website van Oranjevereniging Vroomshoop. Ook dient dan het gekozen thema doorgegeven te worden en overige bijzonderheden. Thema’s die nu al bekend zijn, zijn onder meer Smurfen, Mario Kart, Brazilie, The Lion King, Streetfood Festival, Bijenkorven, Bij ons op de boerderij, Winterwonderland, Wild West, Flowerpower, Ibiza, Flintstones, Spookplein, Op weg naar het Kabouterpad en Klein maar fijn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA