Koningsdag Vroomshoop met grote vrijmarkt, muziek en nieuwe kinderspellen

Koningsdag in Vroomshoop wordt na twee jaar afwezigheid weer groots gevierd. Dat gebeurt onder meer met een mega vrijmarkt op en rondom het plein voor Het Punt. Maar liefst 120 mensen hebben zich hiervoor ingeschreven met een grondplek of (eigen) kraam. Voor kinderen zijn de spelletjes in een volledig nieuw jasje gestoken. Het programma op Koningsdag begint om 11.00 uur met de opening van de vrijmarkt. De officiële opening met het hijsen van de vlag en het zingen van het Wilhelmus is om 12.00 uur.

“Wij hebben er ongelofelijk veel zin in”, zegt voorzitter Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop. “De laatste Koningsdag met activiteiten was alweer in 2019. En dat iedereen het gemist heeft, zien we ook terug in de belangstelling voor de vrijmarkt. We hebben ongelofelijk veel aanmeldingen binnen gekregen. Hierdoor is de vrijmarkt niet alleen op het plein voor Het Punt, maar ook daaromheen. Naast zo’n 90 grondplekken staan er ook tientallen kramen en attracties, zoals een draaimolen.”

Op de vrijmarkt is er ook ruimte voor een hapje en een drankje op het horecaplein van Het Punt. Hier is ook muziek en na afloop van de vrijmarkt zal de horeca nog tot het begin van de avond geopend blijven. Het Punt biedt ook een speciaal Koningsdag-menu aan. Verder zijn er op de vrijmarkt snoepkramen, een oliebollenkraam, ijscowagen, loempiakraam en is carnavalsvereniging De Smoezen aanwezig met de verkoop van hamburgers en braadworsten.

De vrijmarkt is van 11.00 tot 16.00 uur. Het officiële gedeelte met het hijsen van de vlag en het zingen van het Wilhelmus is om 12.00 uur op het plein voor Het Punt. Na het officiële gedeelte worden ook de kinderspelen geopend.