Oranjevereniging Vroomshoop organiseert weer Palmpasenoptocht

De Palmpasenoptocht in Vroomshoop gaat na twee jaar eindelijk weer door, zo meldt de organiserende Oranjevereniging Vroomshoop. De Palmpasenoptocht is op vrijdag 8 april om 19.00 uur vanaf activiteitencentrum Het Punt. Er lopen paashazen mee, net als de malletband en majorettes van Muziekvereniging De Harmonie Vroomshoop.

“De laatste Palmpasenoptocht was in 2019 en die organiseerden wij toen voor het eerst op een vrijdagavond in plaats van de zaterdag. Dat is toen heel goed bevallen, omdat we zagen dat veel kinderen en ouders op de zaterdag allerlei andere verplichtingen hebben. Hierdoor nam de belangstelling af. Maar tijdens de laatste keer zagen we juist weer veel kinderen met hun ouders meelopen, dus die vrijdagavond houden we er ook dit jaar in. De Palmpasenoptocht is een mooie traditie die we graag in stand houden voor de kinderen”, zegt voorzitter Lute Gombert namens Oranjevereniging Vroomshoop.

De Palmpasenoptocht in Vroomshoop begint en eindigt bij Het Punt. De start is om 19.00 uur. Alle kinderen (en ouders) zijn welkom om mee te lopen. Daarbij moeten ze wel zelf zorgen voor een ‘haantje op een stokkie’. Na afloop krijgen alle kinderen een lekkere attentie mee naar huis. De route van de Palmpasenoptocht gaat vanaf Het Punt via de Stobbelaan, Linderflier, Plantsoen, Churchillstraat, Plantsoen, Willem Alexanderplein, Julianastraat, Churchillstraat, Karel Doormanlaan, Linderflier, Oranjeplein, Julianastraat en eindigt weer bij Het Punt.