Feestweek Vroomshoop 2018 breekt alle records!

De feestweek in Vroomshoop is zeer druk bezocht met in totaal duizenden bezoekers, verdeeld over vier dagen. De tweede editie van Women & Girls Summernight trok ruim 900 bezoekers en de seniorendag en familiebingo waren beiden goed voor 200 deelnemers. De grootste publiekstrekkers waren de muziekavonden met elk ruim duizend bezoekers. De belangstelling op de zaterdagavond was zo groot dat de feesttent volledig uitverkocht was. “Dat hadden we nog nooit meegemaakt. We zijn razend enthousiast en erg blij met die groeiende belangstelling”, zeggen Jan Veltink en Jan Brunink namens de organisatie van Feestweek Vroomshoop.

De feestweek begon op woensdag 5 september met de tweede editie van Women & Girls Summernight. Meer dan 4.000 hapjes werden verkocht aan honderden vrouwen die op het event afkwamen. Voor Yvette Brinkman uit Vroomshoop werd het een extra speciale avond, want zij werd verkocht tot winnares van de Miss Summer Beach 2018-verkiezing.

De tweede dag van de feestweek stond in de ochtend- en middaguren in het teken van de senioren. Ruim 130 senioren uit alle dorpskernen van de gemeente Twenterand gingen ’s ochtends op excursie naar Drenthe. Aansluitend vond de seniorenmiddag met livemuziek plaats in de feesttent waar nog meer senioren op afkwamen. Het klapstuk van dag twee was de familiebingo met meer dan 200 deelnemers. Dat zijn er 60 meer dan vorig jaar, wellicht mede door de ludieke acties tijdens de bingo van ondernemer Dennis Jongeneel. “Vorig jaar kwam Dennis als surprise-act, nu was zijn komst vooraf al bekend gemaakt. Hij maakte er weer een geweldige show van!”

De muziekavonden in het weekend nemen de laatste jaren flink toe in belangstelling. Ruim duizend bezoekers – veelal jongeren – bezochten de vrijdagavond waarbij optredens waren van DJ Tony Star, DJ Ruud Feltkamp en DJ Jan-Willem Drees. Een dag later trad de liveband Kroepin uit Holten op. De belangstelling voor deze avond was zo groot dat de feesttent uitverkocht was, waarbij het beleid 10 eruit – 10 erin werd gehanteerd. “Van zo’n grote belangstelling hadden we niet durven dromen. En de sfeer in de feesttent was grandioos. Voor ons één van de meest fantastische avonden uit de historie van de feestweek”, aldus de organisatoren.

Vroomshoop viert in 2019 haar 160-jaar bestaan van maandag 9 tot en met zaterdag 14 september 2019. Meer informatie en foto’s van Feestweek Vroomshoop 2018: www.feestweekvroomshoop.nl.