Toneelavond Oranjevereniging Vroomshoop met ‘Koekjes van Hijgendeeg’ door Toneelvereniging Elck wat Wills

Oranjevereniging Vroomshoop organiseert op zaterdag 18 november om 20.00 uur een toneelavond in het theater van Het Punt. De toneelvereniging Elck wat Wills uit Hoogenweg speelt dan de voorstelling ‘Koekjes van Hijgendeeg’. Er is een voorverkoopavond op donderdag 9 november om 19.00 uur in Het Punt. Kaarten zijn ook te koop bij bestuursleden Dinie Gerrits en Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop.

De voorstelling ‘Koekjes van Hijgendeeg’ gaat over de koekjesfabriek Hijgendeeg. De voorstelling begint dat de mengmachine stuk is, precies op de dag dat iemand van de firma Aalberg langskomt om te onderhandelen over een fusie waarmee de producten van de firma Hijgendeeg over de hele wereld zullen worden verkocht. De mengmachine moet dus zo snel mogelijk gerepareerd worden.

In het toneelstuk wil Nico niet dat Jos bij de onderhandelingen is. Jos is die dag ervoor doorgezakt en samen met een vrouw opgepakt en wegens openbare dronkenschap en belediging van een ambtenaar in functie in de cel gegooid. Hij is die dag samen met de betreffende vrouw weer op straat gezet en zijn op weg naar de fabriek. Ondertussen gebeurt er iets waardoor Nico niet meer in staat wordt geacht de onderhandelingen met de afgezanten van de firma Aalberg goed af te ronden. En nu?

Kaarten voor deze voorstelling zijn te koop tijdens de voorverkoopavond op donderdag 9 november om 19.00 uur in Het Punt en bij bestuursleden Lute Gombert (Bosweg 3) en Dinie Gerrits (Nieuwstraat 16) van Oranjevereniging Vroomshoop. Leden van Oranjevereniging Vroomshoop betalen 10 euro per kaart, niet-leden 12,50 euro. Dit is inclusief een kop koffie/thee voor aanvang en een hapje in de pauze. Voor meer informatie: www.oranjeverenigingvroomshoop.nl.