Koningsdag in Vroomshoop met zeer grote vrijmarkt van 130 deelnemers

De grote publiekstrekker op Koningsdag in Vroomshoop is de vrijmarkt die dit jaar zeer groot is opgezet, met dank aan ruim 130 deelnemers. De vrijmarkt is verdeeld over twee pleinen: Oranjeplein en het plein voor Het Punt. Hier is ook het horecaterras te vinden en de kinderspellen en springkussens. Ook de brandweer is aanwezig voor jong en oud.

“De vrijmarkt in Vroomshoop heeft over belangstelling nooit te klagen. Het is elk jaar razend populair onder deelnemers en bezoekers. Voor dit jaar hebben we maar liefst 130 inschrijvingen ontvangen, dat is echt een mega aantal. Daar zijn we ontzettend blij mee. De inschrijvingen bestaan uit meer dan 100 grondplekken en ook tientallen kramen en attracties”, zegt Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop.

De vrijmarkt opent om 11.00 uur, gevolgd door het vlag hijsen om 12.00 uur op het plein voor Het Punt. Ook burgemeester Broekhuizen is hierbij aanwezig. Hierna volgt het Wilhelmus. De vrijmarkt en de kinderspellen eindigen om 16.00 uur. Voor alle kinderen die meedoen aan de kinderspellen ligt er een attentie klaar op de kraam van Oranjevereniging Vroomshoop.