Kerstmarkt Vroomshoop 2020 gaat niet door

De jaarlijkse kerstmarkt in Vroomshoop gaat in 2020 niet door vanwege het coronavirus. De kerstmarkt stond gepland op vrijdag 11 december in het centrum van Vroomshoop. “We keken er enorm naar uit, maar het mag helaas niet zo zijn. Wij vinden het op dit moment maatschappelijk niet verantwoord om een kerstmarkt te organiseren gezien de actuele situatie rondom het coronavirus. De gezondheid en veiligheid van onze deelnemers, bezoekers en vrijwilligers staan altijd voorop”, laat de organiserende Oranjevereniging Vroomshoop weten.

Ondanks het wegvallen van de kerstmarkt, wil Oranjevereniging Vroomshoop dit jaar wel weer een metershoge kerstboom in het dorp plaatsen. “Dat is een traditie en de kerstboom staat symbool voor het leven. Hoe toepasselijk is dat, juist in deze bizarre tijden. Maar voor dit jaar zijn we nog op zoek naar een geschikte kerstboom. Voor vragen of belangstelling kunnen mensen contact opnemen met Jan Jansen via 0546-643327.”

Verder gaat de kerstloterij van de Oranjevereniging Vroomshoop ook door. Meerdere ondernemers gaan voor de Oranjevereniging kerstloten verkopen. “Daar zijn wij ontzettend blij mee, het is een fantastisch gebaar van de ondernemers en tevens onze trouwe sponsors. Met de kerstloterij hopen wij de kopers toch in deze coronatijd te verrassen met bijvoorbeeld een vleesschotel, boodschappenpakket of kappers- en kledingbonnen.”