Update: Army Show-voorstellingen in Het Punt gaan niet door

Update, 2 oktober: De vier geplande Army Show-voorstellingen in Het Punt gaan niet door vanwege de aangescherpte maatregelen vanuit de overheid met betrekking tot het coronavirus.

Oranjevereniging Vroomshoop organiseert op vrijdag 6 en zaterdag 7 november 2020 in Het Punt vier voorstellingen met de Almelose Sgt. Wilson’s Army Show. Er is op beide dagen een middag- en avondvoorstelling. Om anderhalve meter afstand te kunnen houden, zijn er maximaal 68 bezoekers per voorstelling welkom. “Deze show kan op een verantwoorde wijze gehouden worden, waarbij ook de hoofdrolspelers continu voldoende afstand van elkaar bewaren, want dat is toch de grootste uitdaging waar veel theatergroepen mee worstelen. Tijdens deze Army Show gaan we terug naar de romantische, nostalgische tijd van de jaren ’40 en ’50”, zegt Lute Gombert, voorzitter van Oranjevereniging Vroomshoop.

Deze theatermuziekproductie wordt uitgevoerd door drie Army Lady’s onder het commando van Sgt. Wilson, met muziek van Glenn Miller en de swing van onder andere de Andrews Sisters en Doris Day. De voorstelling duurt in totaal 2×40 minuten met een pauze van 20 minuten.

“In het afgelopen half jaar hebben we niets kunnen organiseren vanwege het coronavirus. Met name het lot van de senioren trekt ons enorm aan. Daarom zijn we ontzettend blij dat we nu weer iets kunnen organiseren en juist voor deze doelgroep. Zij hebben het allemaal erg zwaar gehad, met deze voorstellingen hopen we hen weer een middagje of avondje weg te bieden. Dat hebben ze verdiend. Uiteraard volgens alle coronamaatregelen. De veiligheid van onze bezoekers heeft onze topprioriteit. Voor deze show maken we geen gebruik van de tribune in Het Punt, deze wordt ingeschoven. In plaats daarvan creëren we in de theaterzaal – op veilige afstand – verschillende zitjes voor maximaal 68 bezoekers”, aldus Gombert.

De voorstelling is op vrijdag 6 en zaterdag 7 november om 15.00 uur en 20.00 uur. Kaarten zijn uitsluitend te koop via Het Punt voor 10,50 euro per stuk. In de pauze wordt er consumptie geschonken in het theater door Het Punt. Mocht de voorstelling niet doorgaan, dan krijgen bezoekers hun geld terug. Bij voldoende belangstelling beoogt Oranjevereniging Vroomshoop ook een kerstshow met bekende Amerikaanse en Engelse liederen te organiseren. De kaarten van de toneelavond die door het coronavirus op 20 maart 2020 niet door kon gaan, blijven uitsluitend geldig voor de toneelavond in februari 2021.

Nieuw