Stoepkrijt tekenwedstrijd op Koningsdag in Vroomshoop

Oranjevereniging Vroomshoop organiseert op Koningsdag een stoepkrijt tekenwedstrijd. Iedereen mag voor zijn huis een mooie tekening maken van stoepkrijt. Alle kinderen tot en met 12 jaar die hun foto opsturen, krijgen een zak snoep. Verder worden de drie mooiste tekeningen beloond met een extra prijs.

Voor het tweede jaar op rij gaan alle activiteiten op Koningsdag in Vroomshoop niet door vanwege het coronavirus. Maar dat weerhoudt Oranjevereniging Vroomshoop er niet van om niets te doen. Daarom organiseren ze een stoepkrijt tekenwedstrijd. “We roepen iedereen op om mee te doen! Het is vooral voor de kinderen een leuke activiteit in de buitenlucht en alle kinderen die meedoen krijgen van ons een zak snoep! En wat deze wedstrijd ook zo leuk maakt: al die tekeningen van stoepkrijt geven letterlijk kleur aan het dorp! Het zou toch super zijn dat we op Koningsdag de stoepen en straten in Vroomshoop opfleuren met prachtige kleuren”, zegt voorzitter Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop.

Iedereen die meedoet aan de stoepkrijt tekenwedstrijd wordt gevraagd om een foto van het resultaat op te sturen naar info@oranjeverenigingvroomshoop.nl. Een speciale stoepkrijtprofessor beoordeelt alle ingezonden foto’s van de stoepkrijttekeningen en kiest de drie mooiste tekeningen uit. Zij ontvangen naast de zak snoep nog een extra prijs. Foto’s kunnen alleen ingestuurd worden op dinsdag 27 april.