Inschrijving kerstmarkt Vroomshoop geopend

De kerstmarkt in Vroomshoop wordt in 2019 opnieuw op een vrijdag georganiseerd. Na de succesvolle edities in 2016, 2017 en 2018 waarbij de kerstmarkt is verhuisd van de zaterdag naar de vrijdag, is er voor de organiserende Oranjevereniging Vroomshoop geen enkele reden om daarvan af te wijken. Sterker nog: sinds de verplaatsing neemt het zowel het aantal deelnemers als bezoekers flink toe. De kerstmarkt in Vroomshoop is dit jaar op vrijdag 13 december van 16.00 tot 21.00 uur in de omgeving van kerkelijk centrum Irene. Inschrijven kan via www.oranjeverenigingvroomshoop.nl/aanmelden-kerstmarkt

“We hebben drie jaar geleden bewust de kerstmarkt naar vrijdag verplaatst, omdat steeds meer kerstmarkten op zaterdag worden gehouden. Wij zijn tegen die stroom in gegaan met als resultaat dat vorig jaar alle beschikbare kramen uitverkocht waren en een record opkomst van maar liefst zesduizend bezoekers. In totaal was er meer dan een halve kilometer aan kramen en (kinder)attracties”, zegt voorzitter Lute Gombert van Oranjevereniging Vroomshoop.

De markt wordt in 2019 opnieuw voor een groot deel in de donkere, sfeervolle avonduren gehouden. “En dat zorgt precies voor die herkenbare kerstsfeer. Bovendien schieten de bezoekersaantallen sinds 2016 de lucht in. Dat heeft niet alleen te maken met de verhuizing van zaterdag naar vrijdag, maar ook met de nieuwe openingstijden. Voorheen was de kerstmarkt altijd overdag, maar door de kerstmarkt nu te houden in de avonduren zien we de belangstelling onder zowel deelnemers als bezoekers toenemen. Ze zien de avonduren als het meest sfeervolle en beste moment om aan een kerstmarkt deel te nemen of te bezoeken”, aldus Gombert.

Inschrijving is geopend

Er zijn dit jaar weer tientallen verlichte kramen beschikbaar. Een verlichte kraam van 4 meter bij 1 meter kan gehuurd worden voor 35 euro. Naast de verlichte kramen van de organisatie, is er ook ruimte voor deelnemers om een standplaats te huren voor een eigen kraam. De prijs hiervoor is 5 euro per strekkende meter. Voor eet- en drinkkramen gelden afwijkende tarieven en regels. Hiervoor kunnen belangstellenden contact opnemen met de organisatie (info@oranjeverenigingvroomshoop.nl).