Kerstmarkt Vroomshoop daverend succes met ruim 6000 bezoekers

De volgepakte kerstmarkt in Vroomshoop is op vrijdag 15 december bezocht door ruim 6.000 bezoekers. Nooit eerder kwamen zoveel belangstellenden op het eendaagse kerstevenement van Oranjevereniging Vroomshoop af. Dit jaar was de kerstmarkt ook grootser dan ooit met een record aantal kramen van 85. In totaal was er meer dan een halve kilometer aan kramen en (kinder)attracties.

De kerstmarkt kwam al vroeg op gang. Onder toeziend oog van de kerstman en zijn jonge assistente was het een komen en gaan van bezoekers. Alle parkeerplaatsen in het centrum van Vroomshoop puilden uit. Niet alleen veel Vroomshopers, maar ook veel gezinnen uit omliggende dorpen kwamen massaal af naar de steeds groter wordende kerstmarkt in Vroomshoop.

Door de flinke belangstelling was het met name in het begin van de avond schuifelen tussen de verschillende kraampjes. Ook de levende kerststal – opnieuw verscholen in een prachtig en levensecht Bethlehem-decor – kon op veel bekijks rekenen. “We zijn ontzettend tevreden. Een paar jaar geleden telde de kerstmarkt bijna 50 kramen. Nu zijn we bijna verdubbeld, echt geweldig. Sinds de verhuizing naar de intieme Koningin Beatrixlaan en de verplaatsing van de zaterdag naar de vrijdag, is het echt volle bak. We moesten dit jaar zelfs de inschrijving stoppen, omdat we volgeboekt waren”, zegt Lute Gombert, voorzitter Oranjevereniging Vroomshoop.25351892_1516505685092084_8097804912512907290_o